Het Echt Rotterdams Theater - Weg van de Buren

“Eindelijk is er een waardige opvolger van het Theater van de Lach!”, zei John Lanting over Het Echt Rotterdams Theater. Dit nieuwe gezelschap brengt de lach terug in de zaal met echte, onvervalste comedy. Met hun eerste voorstelling 'Weg van de Buren' tourden zij vorig seizoen al met veel succes langs de Nederlandse theaters.
Reden om het stuk opnieuw te presenteren.
Maakt u zich op voor een aanslag op de lachspieren!

Buren: ze kunnen je beste vrienden zijn, maar ze kunnen je ook het bloed onder de nagels vandaan halen. Herkent u ze? Of misschien herkent u zichzelf?

Daan en Klara Hoogewegen zijn 24 jaar lang dikke maatjes geweest met hun buren. Het verdriet is dan ook groot als deze goede vrienden op een dag voorgoed vertrekken naar Spanje. Hun oude huis is verkocht aan een jong stel, Vincent en Hilda. Worden ze met de jongelui ook goeie maatjes? Want die zijn heel anders!

Dit zorgt voor een hele reeks grappige, herkenbare en tenenkrommende gebeurtenissen.
En waar komt toch dat oorverdovende geblaf vandaan?
Een avond lang lachen, een stuk waar je naar gaat kijken... met je buren!

De pers over 'Weg van de Buren':

“een prachtvoorstelling, een klucht met een Rotterdamse tongval.
Het gedreven viertal is volledig in zijn element en dat werkt... op de lachspieren!” (Het Cultureel Magazine)

“Het Echt Rotterdams Theater is herkenbare comedy.
Comedy die je weer kind laat voelen!” (Algemeen Dagblad)

“Een avond zonder gevloek, gezeur en vieze woorden!” (Rotterdams Dagblad).

HET ECHT ROTTERDAMS THEATER is opgericht door Paul van Soest, die u ongetwijfeld kent van de serie 'Toen Was Geluk Heel Gewoon'. Het gezelschap bestaat uit een cast van oude rotten en frisse nieuwkomers, met:

Paul van Soest en Marja Lieuwen (samen speelden zij enkele seizoenen bij het Theater van de Lach) en
de twee beloftevolle comedy-acteurs Eva-lise Geerlings en Coen van Vlijmen.
Tekst: Ruud de Ridder
Bewerking: Gerard Cox